Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

pseudo napęd 4x4 w Octavi Scout ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    ary, hehe otóż to

    mam kumpla co jeździ beemkami. pojechałem do niego w lutym, mieszka na południu Polski, było mnóstwo śniegu. Mówi - no dobra dawaj robimy rundę tym twoim wspaniałym Scoutem. Wsiadł za kółko i rusza ostro pod góre - biała droga. Scout zagrzebał w miejscu i zasuwa pod góre jak trzeba. Kumpel mówi - OOO K..WA, ty faktycznie pięknie to działa, moja beemka tutaj to z DTC stoi w miejscu albo gaśnie, a bez zamiata ogonem z prawa na lewo. A ten sie super zbiera.

    ale za chwile mówi zaciskając zęby - oooo k..wa ale hamuje jak mój :szeroki_usmiech

    dobrze, że było dużo miejsca

    trzeba zrozumieć, że 4x4 to fajna sprawa, dla ludzi myślących i naprawdę trzeba się nauczyć z tym jeździć a zwłaszcza jak ma więcej kucy niż skoda.

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez ary
      andip, chyba będziesz musiał trochę poczekać
      Forum - Octavia Club Polska
      No pięknie, czyli wstrzymano produkcję Scouta ? Pozostają teraz tylko te, które mają salony do jazd, a jest tego w Polsce kilka sztuk :cry:

      Komentarz


      • #28
        z tego co widze to nie wstrzymano produkcji 4x4 bo na stronie czeskiej i scout i inne octavie sa normalnie dostepne - tylko u nas je wycofano chyba

        czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

        Komentarz


        • #29
          Jak widać z Octavii 4x4 1.8T po kilku modach można zrobić auto którym się da pojechać rajd.

          [youtube] [/youtube]
          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

          Komentarz


          • #30
            Stary temat, jednak wyjaśnienie kilku rzeczy:
            Octavia I - Haldex II generacji, Napęd tylnej osi załączany w momencie wystąpienia poślizgu któregokolwiek koła (przód, tył) zczytywany z ABS'u. Rozdział momentu obrotowego 50%/50%
            Octavia II - Haldex IV gen. Moment obrotowy rozdzielany elektronicznie w zależności od tego, które koło ma najlepszą trakcję. Np. 90% momentu obrotowego idzie na przód (45%/45% lub 5%/85%) i 10% na tył (5%/5%), a w innym przypadku 10% przód(5%/5%) i 90% tył (od 45%/45% do 5%/85%).
            Haldex IV to coś a'la inteligentna dyferencja, gdyż rozdziela płynnie moment obrotowy na poszczególne koła w zależności od przyczepności poszczególnych kół.
            Ostatnia sprawa to kwestia spalania i bezpieczeństwa. Ciężko znaleźć wyniki badań, jednak okazuje się, że koło napędzające ma mniejsze opory toczenia od koła swobodnie wleczonego. I tu muszę potwierdzić, gdyż Octavią I AGR 4x4 bez problemu można zejść na trasie do spalania 3,5-3,9l/100km przy normalnej jeździe (do 100-120km/h). Wszystko zależy jednak od stylu jazdy i warunków na drodze. Ponadto każda wersja 4x4 ma tylne zawieszenie na wielowahaczu, więc wejście w każdy zakręt jest dużo lepsze, pewniejsze i bezpieczniejsze, bo samochód idzie jak po torach. Jeżdżę wersją 4x4 (na szczęście nie mam tego znaczka na klapie) i często prowokuję jadących za mną buraków takim samym samochodem, wchodząc szybko w ciasne zakręty bez hamulca. I jak na wejściu w winkiel gość jeszcze mi siedzi na dupie, to na wyjściu zostaje daleko z tyłu albo już nie widać go w ogóle.
            Ogólnie 4x4 ma same zalety, a texty że nie sprawdza się w normalnej jeździe są pisane przez kogoś, kto nie zna się na rzeczy.
            Pozdrawiam
            GT.
            Nie ma to jak stary poczciwy, ekonomiczny i pancerny TDI na VP37. Precz z PD i CR !!!

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez greemtroll
              Haldex IV to coś a'la inteligentna dyferencja, gdyż rozdziela płynnie moment obrotowy na poszczególne koła w zależności od przyczepności poszczególnych kó
              jak go rozdziela na poszczególne koła ?

              Zamieszczone przez greemtroll
              Octavia I - Haldex II generacji, Napęd tylnej osi załączany w momencie wystąpienia poślizgu któregokolwiek koła (przód, tył) zczytywany z ABS'u. Rozdział momentu obrotowego 50%/50%
              Octavia II - Haldex IV gen. Moment obrotowy rozdzielany elektronicznie w zależności od tego, które koło ma najlepszą trakcję. Np. 90% momentu obrotowego idzie na przód (45%/45% lub 5%/85%) i 10% na tył (5%/5%), a w innym przypadku 10% przód(5%/5%) i 90% tył (od 45%/45% do 5%/85%)
              w taki sam sposób inny Haldex jak IV przekaże 90% a nawet 100% momentu napędowego na tył
              wystarczy, że przód stoi na całkowicie nieprzyczepnej nawierzchni
              nie ma innej możliwości gdyż niezależnie od wersji Haldex nie ma centralnego mechanizmu różnicowego

              Komentarz


              • #32
                greemtroll, Haldex II generacji byl w O2 przed FL, po FL byl dopiero IV generacji. O1 miala Haldexa I.
                Marek



                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                Komentarz


                • #33
                  Autor tego tematu o 4x4 wie ty co świnia o gwiazdach :diabelski_usmiech
                  O3
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                  O2
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                  Komentarz


                  • #34
                    Nie dowie się ten co nie wyjechał na plac manewrowy w półmetrowym śniegu.
                    Haldex 2 ma swoje zalety i wady, jednak jego czas reakcji i 50% x 50% zostawia w tyle trzydyferencjałówki bez blokad (większość SUVów) które po najechaniu jednym kołem na lód mogą zostać uziemione bo całość napędu przeniesie się na to koło właśnie.
                    Wystarczy wbić test trzech rolek na youtubie itd.

                    Jazda takim samochodem to codzienna radocha, przyspieszanie na zakrętach, rondach itd to normalna jazda dla nas. A jak pojawi się śnieg i lód echh, aż się nie mogę doczekać. Mieszkam w mieście jednak na mojej dzielnicy pług śnieżny pojawia się tylko raz w roku(jak zawraca). Na placu można potrenować wyprowadzanie auta z poślizgu bocznego przy 80km/h który przy napędzie na cztery koła i wyłączonym ESP (aby wpadł w poślizg) dodawaniem gazu i jednej ewentualnie dwóch kontrach przywraca auto do prostej jazdy.


                    Mój kolega któremu dałem się przejechać ostatniej zimy powiedział tak: czuł się jakby od zawsze jeździł 4WD bo tak łatwo auto robiło to co on chciał.

                    Minusy:
                    Spalanie: 0,5l większe bo cięższe auto o 250 kg
                    Koszta: na razie nie zarejestrowałem (2 lata)
                    O lodzie lub śliskiej nawierzchni dowiadujemy się po wyjściu z auta i glebowaniu

                    Nadmienić należy że przyspiesza jak z procy jednak hamuje tak samo

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez sonya
                      bo cięższe auto o 250 kg
                      o kurcze , tyle to waży ?
                      do minusów jeszcze gorsze przyśpieszenia i dynamika.
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez leszekmw
                        sonya napisał/a:
                        bo cięższe auto o 250 kg

                        o kurcze , tyle to waży ?
                        przynajmniej o 100kg przesadzone
                        scout 1530kg

                        Komentarz


                        • #37
                          moja 4x4 ze mną w środku dokładnie 1700kg na wadze
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #38
                            krzynol, nie no trzeba się wziąć za siebie. Sport sport i jeszcze raz sport :lol:

                            A tak poważnie to jak to możliwe? że taki rozrzut? Wychodzi że ta Twoja landara waży ok 1620 kg

                            Komentarz


                            • #39
                              cysterniarz, 1530 to Skoda podaje. Moja wazy 1605 kg
                              Marek



                              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                              Komentarz


                              • #40
                                Skoro temat wagi auta nieco się rozwinął, oto dokładnie dane z książki serwisowej samochodu przygotowanego do jazdy ~5% w kg dla ścisłości (zakładam że bez kierowcy ):

                                FWD 1,9 PD BKC od 1365 do 1555

                                4x4 1,9 PD BKC 1460 do 1615

                                W zależności od wyposażenia.

                                2.0 są nieco lżejsze bo maja między innymi skrzynie Q250 nie Q350 jak 1,9.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez marbab
                                  1530 to Skoda podaje. Moja wazy 1605 kg
                                  No dobra czyli wychodzi że waga 1530 to suchego auta w fabryce, po zalaniu do pełna + koła zapasowe i duperele i robi się 1600 ale odpowiednio jest z wagą ośki czyli 1410 -> 1480.
                                  Sam haldex to +/- 100kg, do tego płyta pod silnikiem, wały i inne gadżety i wychodzi +/-150kg

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    półosie tylne jeszcze
                                    a beze mnie to około 1600
                                    a sportem się zajmuję chętnie - wieczorem dźwigam ciężary, a czasami nie tylko wieczorem
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez krzynol
                                      a sportem się zajmuję chętnie - wieczorem dźwigam ciężary, a czasami nie tylko wieczorem
                                      aa..rozumiem...o takie ciężary Ci chodzi Krzysiu .. :kufel ... :wink:
                                      ja też lubię ten sport ale w dzień staram się nie dźwigać ...żeby się nie przemęczać.. :szeroki_usmiech
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez leszekmw
                                        aa..rozumiem...o takie ciężary Ci chodzi Krzysiu .. :kufel
                                        :haha:

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X